lørdag 6. november 2010

Lydredigering

Oppgåva får du presentert når du ser filmen. Eg brukte programmet Audacity då eg klipte lydfila. Det var litt problematisk når eg skulle klippe i midten av filmen, då det blei sagt "pause" to gangar, men etter litt perfeksjonering blei det ganske bra. Eg markerte det eg ville ta vekk, og trykte på "delete" knappen. Audacity kan lastast ned frå denne linken:< http://audacity.sourceforge.net/download/beta_windows#recdown>
Programmet er gratis. Her kan du både ta opp lydklipp, klippe og diverse.
For å kunne laste det opp her på bloggen (då ein ikkje kan laste opp lydfiler) brukte eg Windows Movie Maker til å gjere den om til ein film.


Når ein bruker lyd som pedagogisk tekst er det fleire måtar ein kan nytte det på. Ein kan lese inn
dikt, tekstar, forteljngar etc. inn på ei lydfil, som ein til dømes kan leggje ved ein tekst. I tillegg kan ein leggje på musikk for å blant anna skape stemning eller vise songar frå det bandet ein i oppgåva ville fortelje om – vala er mange. Her er det viktig å huske på å
formidle til elevane at dei songane og melodiane dei tek i bruk må vere opphavsklarerte, slik at dei
ikkje tek i bruk noko dei ikkje har rett på. Ved utføring kjem det sølvsagt an på kva elevgruppe ein
har å gjere med. Ei 4. klasse treng sjølvsagt meir rettleiing og hjelp enn ei 10. klasse. Læraren bør
vise elevane korleis ein brukar dei ulike verktya. Ikkje alle elevar er like dyktige digitalt som andre.
Kanskje ein må utføre oppgåva på skulen, der ein har alle verktya ein treng og læraren som rettleiar.

Det er ivertfall sikkert at å bruke digitale verktøy, varierar underivisinga gjer den meir spennande og utfordrar elevane på andre plan enn berre det teoretiske. Digitale verktøy opnar for bruk av fleire sansar, som då blant anna høyrsel.

Kjelder:

Karlsen, A.V. og Wølner, T.A. (2006): Den femte grunnleggende ferdighet - Portefølje og
digitale mapper - et sted for læring. Oslo. Gyldendal Akademisk

Audacity, tilgjengeleg frå: <http://audacity.sourceforge.net/> [Lasta ned: 29.10.10]

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar